BYD Türkiye planını değiştirdi

Çinli elektrikli araç devi BYD, Türkiye’de yeni bir fabrika kurma planlarını değiştirerek sürpriz bir karar aldı. Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikaları elektrikli araç üssü haline getirmeyi planlayan BYD, artan talebi karşılamak için yeni bir hamle yapacak.

BYD’nin Türkiye Planlarında Değişiklik

Avrupa’da satışları hızla artan BYD’nin 2024 yılının ilk çeyreğindeki satışları 4 katına çıktı. Bu satışların %38’i şarj edilebilir hibrit modellerden gerçekleşti. Hibrit model talebinin yüksek olması, Çinli devin üretim stratejisini değiştirmesine neden oldu.

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin haberine göre, BYD Türkiye ve Macaristan’da kuracağı fabrikalarda Macaristan’ı BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi yapmayı planlıyordu.

Ancak hibrit modellere olan ilginin artmasıyla, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modeller üretileceği iddia ediliyor.

BYD ayrıca, artan talep doğrultusunda 2026 yılının ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını sunmayı planlıyor.

150 Bin Araç Kapasitesi

Otomotiv sektörünü de etkileyecek olan bu haberi paylaşan Özpeynirci’nin aktardığı bilgilere göre:

“Avrupa stratejisini güncelleyen Çinli BYD, Macaristan ve Türkiye’deki fabrikalarında sadece elektrikli araçlar değil, şarj edilebilir hibrit modeller de üreteceği iddia ediliyor.
Şubat ayında İtalya Torino’da gerçekleştirilen toplantıda, BYD’nin Macaristan’ı sadece BEV üssü, Türkiye’yi ise PHEV üretim merkezi olarak düşündüğü konuşulmuştu. Ancak güncel plan, her iki fabrikada da hem elektrikli araçlar hem de şarj edilebilir hibrit modellerin üretileceği yönünde.

  • Manisa’daki fabrika Mart 2026’da üretime başlayacak
  • Yatırım tutarı: 1 milyar €
  • Üretim kapasitesi: 150.000 araç
  • Ar-Ge merkezi de planlar arasında

BYD’nin Avrupa’daki satışları yılın ilk çeyreğinde 4 kata çıkarken, bu satışların %38’i PHEV modellerden gerçekleşti.
Artan talep sebebiyle BYD, 2026’nın ortasına kadar Avrupa’daki tüm modellerinin hibrit versiyonlarını da sunmayı planlıyor”

Related Posts

TÜİK verileri: Trafikteki motosiklet sayısı 5 yılda yüzde 90 arttı

TÜİK verileri: Trafikteki motosiklet sayısı 5 yılda yüzde 90 arttı

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türk Telekom’un imtiyaz sözleşmesi 25 yıl uzatılıyor

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türk Telekom’un imtiyaz sözleşmesi 25 yıl uzatılıyor

Merkez Bankası döviz rezervleri son üç ayın en yüksek seviyesine ulaştı

Merkez Bankası döviz rezervleri son üç ayın en yüksek seviyesine ulaştı ve geçen haftaya göre yaklaşık 9 milyar dolar artış gösterdi. Toplam rezervlerde ise artış yaklaşık 10 milyon dolara ulaştı.

Merkez Bankası rezervleri 79 milyar 786 milyon dolar oldu

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) döviz rezervleri 4 temmuz ile biten haftada 79 milyar 786 milyon dolar oldu.

ING araştırdı, birikimi nereye koyduklarını buldu!

2011 yılından bu yana “Türkiye Tasarruf Eğilimleri Araştırması”nı yapan ING Türkiye yeni bir araştırmayı tamamladı. Araştırma ile finansal sağlığa katkı sunmayı hedefleyen İNG, NielsenIQ iş birliğiyle yenilediği araştırmanın 2025 yılı birinci çeyrek …

Mazot zammına tepki gösteren çiftçi: “Kendileri lüks içinde yaşıyor, vatandaş da işte böyle eziliyor”

Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde, mazota gelen 1 lira 15 kuruş zamma vatandaşlar tepki gösterdi. Çiftçilik yapan bir vatandaş, “Çiftçi bitti, köylü bitti, esnaf, herkes bitti. Mazot ucuz olmazsa hayat düzelmez ki. Her şey mazottan geliyor iğne ipliğe her şeye zam. Kendileri lüks içinde yaşıyor, vatandaş da işte böyle eziliyor” diye konuştu.