Gmail için de doğrulama işareti geliyor

Kimliğini doğrulamış bir şirketten bir e-posta aldığınızda, gelen kutunuzda şirket adının yanında mavi bir onay işareti göreceksiniz.

Onay işareti güncellemesi, Google’ın Mesaj Kimliği için Marka Göstergeleri (BIMI) teknolojisinin en son uygulaması. Google, 2020’de BIMI’yi Gmail’de test etmeye başlamıştı. İlk olarak, BIMI’ye kaydolan markaların e-postalarına kimliği doğrulanmış logolar eklemesine olanak sağladı. Mavi onay ise gönderenin meşru olduğunun daha belirgin bir göstergesi.

Gmail’deki mavi onay işaretinin üzerine geldiğinizde, “Bu e-postayı gönderen, (alan adı, nereden gönderildi) ve profil resmindeki logoya sahip olduğunu doğruladı” yazan bir pop-up göreceksiniz. Açılır pencere, sizi daha fazla bilgi içeren bir sayfaya yönlendiren bir bağlantı içerecek.

Gmail için de doğrulama işareti geliyor

Google, bir blog gönderisinde “E-posta kimlik doğrulaması, kullanıcıların ve e-posta güvenlik sistemlerinin istenmeyen postaları tespit edip durdurmasına yardımcı olacak ve ayrıca gönderenlerin marka güveninden yararlanmalarına olanak tanıyacak. Bu, e-posta kaynaklarına olan güveni artırıyor ve okuyuculara sürükleyici bir deneyim sunarak herkes için daha iyi bir e-posta ekosistemi yaratıyor.” dedi. Özellik, hafta sonuna kadar tüm kullanıcılar için yayında olacak.

Bir şirketin, diğer taraftaki kişinin, markanın veya işletmenin gerçek anlaşma olduğunun oldukça açık bir göstergesi olan mavi tike bir güven unsuru getirdiğini görmek güzel. Diğer belirli bir şirketin aksine, en azından Google, mavi tikleri bir kültür savaşının parçası olarak silah haline getirmiş veya bunları, genel güvenilirliğini zedelerken kullanıcılardan daha fazla gelir elde etmek için kullanmış gibi görünmüyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*