Şikayetvar raporu: Türkiye 2024’te en çok nelerden şikayet etti?

Şikayetvar’ın 2024 verilerine göre, en fazla şikayet e-ticaret sektörüne yöneltildi. E-ticaret şirketleriyle ilgili 400 bin 12 farklı şikayet kaydedilirken, onu 354 bin 994 şikayet ile dijital içerik platformları izledi. Verilere göre, kategori bazında en çok şikayet 156 bin 449 şikayetle kargo hizmetlerine yönelik oldu. Özel bankalar 149 bin 43 şikayetle ikinci olurken, GSM operatörleri 146 bin 142 şikayetle üçüncü sırada yer aldı. 

Tüketicilerin markalar hakkındaki şikayetlerini paylaştığı Şikayetvar, 2024 yılına ait verilerini kamuoyuna duyurdu. Açıklanan rapora göre, yıl boyunca en fazla şikayet e-ticaret sektörüne yöneltilirken, dijital içerik platformları, finans ve iletişim sektörleri de en çok şikayet alan alanlar arasında yer aldı. Platformda aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşirken, 3 milyon 188 bin 999 şikayet çözüme kavuştu. Şikayetvar’ın kullanıcı sayısı ise 12 milyon 619 bin 829’a yükseldi.

e-Ticarete 400 bini aşkın şikayet geldi

Şikayetvar’ın verilerine göre, 2024’te e-ticaret sektörü 400 bin 12 şikayetle ilk sıraya yerleşti. Bunu 354 bin 994 şikayet ile dijital içerik platformları, 339 bin 501 şikayet ile finans sektörü ve 291 bin 941 şikayet ile iletişim sektörü izledi. Alışveriş, kargo ve nakliyat, kamu kurumları, beyaz eşya, giyim ve ulaşım da en çok şikayet edilen diğer sektörler oldu.

Kategori bazında zirve kargo hizmetlerinde

2024 yılına kategori bazında bakıldığında, kargo sektörü 156 bin 449 şikayet sayısıyla ilk sırada konumlandı. Özel bankalar, 149 bin 43 şikayetle ikinci olurken, GSM operatörleri 146 bin 142 şikayetle üçüncü oldu.

e-Ticarette iptal ve yüksek fiyat şikayetleri öne çıktı

e-Ticaret sektöründe en çok tepki çeken konuların başında, sipariş edilen ürünün hiçbir gerekçe gösterilmeden iptal edilmesi ve sonrasında daha yüksek fiyata satışa konulması yer aldı. Ayrıca görsellerle uyuşmayan veya kalitesiz ürünlerin teslim edilmesi, geç teslimat, kargodaki aksaklıklar, yanıltıcı indirimler ve faturasız ürün gönderimi de sektöre yönelik sıkça dile getirilen şikayet başlıkları arasında bulunuyor.

 

Related Posts

Otomotiv devinin fabrikasında yemeği yediler, hastaneye koştular

Ford Otosan’ın Kocaeli’de bulunan fabrikasında, bir grup işçinin ishal ve mide bulantısı şikeyeti ile fabrikanın sağlık birimine ve hastanelere başvurduğu öğrenildi. Yerel haber sitelerinde, Gölcük, Yeniköy fabrikaları ve Sancaktepe Ar-Ge Merkezi’nde …

Benzin, sigara ve alkole otomatik zam geliyor: Hepsinin fiyatı yarın değişecek

3 Temmuz’da açıklanacak Yİ-ÜFE verileriyle birlikte, ÖTV’ye bağlı olarak benzin, motorin, LPG, sigara ve alkollü içkilerde otomatik zam bekleniyor. Öngörülen artış oranı yüzde 14.61. Zamlar, fiyatlara anında yansıyacak.

17 bin liradan 100 bin liraya fırladı: Ferman gibi astılar

Vatandaşlar, konutlar ve araziler için rayiç bedelin binde 1’i, işyerleri için binde 2’si, arsalar için binde 3’ü oranın belirlenen tutarlarla emlak vergisi ödemelerini yapıyor. Muhtarlıklardan ilan edilen rayiç bedellere göre vatandaşlar güncel …

Vergi denetimlerinde e-İnceleme Sistemi uygulanmaya başlandı

Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı (VDK), e-İnceleme Sistemi’nin bugün itibarıyla uygulanmaya başlandığını bildirdi.

Piyasalar bugün çok hareketli… Borsa İstanbul’da 3 ay sonra ilk kez yaşandı

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, güne yüzde 0,25 yükselişle 9.972,96 puandan başladı. Ancak sonrasında 10 bin puanın üstüne çıkarak 3 ay aradan sonra ilk kez bu seviyeye yükseldi. 10 bin 005 puanı gören Borsa İstanbul 10 bin puanının üstünü son …

Türkiye’nin dış borcu 527,5 milyar dolara ulaştı!

Hazine ve Maliye Bakanlığı, 31 Mart itibarıyla Türkiye’nin brüt dış borç stokunun 527,5 milyar dolar, net dış borç stokunun ise 264,1 milyar dolar olduğunu açıkladı.