Cumartesi gökyüzüne bakın. Dev asteroit Dünya’nın yanından geçecek

Avrupa Uzay Ajansı , “(152637) 1997 NC1” adlı büyük bir asteroidin cumartesi günü Dünya’nın yakınından geçeceğini duyurdu. Ajans, gök cisminin Dünya için herhangi bir tehdit oluşturmadığını ve olası bir çarpışma ihtimalinin tamamen elendiğini belirtti. AY UZAKLIĞININ ALTI KATI MESAFEDEN GEÇECEK Asteroidin cumartesi günü Dünya’ya yaklaşık 2 milyon 560 bin kilometre kadar yaklaşması bekleniyor. Bu mesafe, Dünya ile Ay arasındaki uzaklığın altı katından daha fazla. ESA’ya göre asteroit saniyede yaklaşık 9 kilometre hızla hareket edecek. 1997 yılında keşfedilen asteroidin genişliğinin, yansıttığı güneş ışığına dayalı hesaplamalara göre 750 ila bin 650 metre arasında olduğu tahmin ediliyor. Bununla birlikte ESA, farklı ölçümlerin gök…

Ne Dünya’dayız ne Avrupa’da

Dünyadan da Avrupa’dan da elendik.Dünya derken futboldan söz ediyorum elbette. Yani hayattaki en önemli meseleden. Kazanamadık ama bi sorun neden kazanamadık. TFF başkanı nedenini şahane anlatmış: “Teknik olarak eleştiriyorsunuz da Merih’in son anda vurduğu top direğin yanından dışarı çıkmasa şu anda farklı şeyler konuşuyorduk. Onun için bunlara takılmayalım Bu kadar özveriyle takımına sahip çıkan 85 milyon insanı başarı yakalayarak sevindirmek isterdik. Ama her şerde hayır vardır, her hayırda da bir şer vardır; Cenab-ı Allah nasip etmedi.” İnanın aynı şeyi ben de düşündüm! O top direğin yanından çıkmasa olmaz mıydı!Mesela kaleyi iki yandan birer metre genişletseler, şutların çoğu kaleyi bulurdu. Ama…