Nisan ayında en çok satan otomobil ve hafif ticari araç markaları belli oldu






Nisan Ayında Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışlarında Lider Markalar

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği Açıkladı: İşte Nisan Ayının Lider Markaları

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği, nisan ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarında lider markaları belirledi.

Zirvede Renault Yer Alıyor

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin sosyal medya hesabından paylaştığı verilere göre, Renault yine zirvede yer alıyor.

İşte nisan ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarında zirvede yer alan markalar:

  • 1 – RENAULT
  • Nisan ayında toplam otomotiv pazarının lideri, 9.702 adetlik satışla Renault oldu. Renault’un pazar payı %9,21 olarak gerçekleşti. Ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 40.034 olarak açıklandı.

  • 2 – FIAT
  • Fiat, 9.256 adetlik satışla Renault’u takip etti. Fiatın pazar payı %8,79 oldu. Markanın ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 31.302’dir.

  • 3 – FORD
  • Ford, 8.065 adetlik satışla üçüncü sırada yer aldı. Pazar payı %7,66 olan Ford’un ocak-nisan dönemi satış rakamı 29.832’dir.

  • 4 – VOLKSWAGEN
  • Almanya’nın önde gelen araba markalarından Volkswagen, 8.44 adetlik satışla dördüncü sırada yer aldı. Volkswagen’in pazar payı %7.64 olarak gerçekleşti. Ocak-nisan dönemi satış rakamı 27.811’dir.

  • 5 – PEUGEOT
  • Beşinci sırada 7.626 adetlik satışla Peugeot yer aldı. Peugeot’un pazar payı %7,24. Ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 27.228’dir.

  • 6 – TOYOTA
  • Toyota, 7.482 adetlik satışla altıncı sıraya yerleşti. Pazar payı %7,10 olan Toyota’nın ocak-nisan dönemi satış rakamı 30.617’dir.

  • 7 – OPEL
  • Opel’in nisan ayındaki satışı 5.877 oldu ve pazar payı %5,58 olarak gerçekleşti. Ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 21.226 olarak belirlendi.

  • 8 – HYUNDAI
  • Hyundai, 5.602 adetlik satışla sekizinci sırada yer aldı. Hyundai’nin pazar payı %5,32 ve ocak-nisan dönemi satış rakamı 20.727’dir.

  • 9 – BYD
  • Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, 5.397 adetlik satışla dokuzuncu sırada yer aldı. BYD’nin pazar payı %5,12 ve ocak-nisan dönemi satış rakamı 13.608’dir.

  • 10 – CITROEN
  • 10. sırada, 4.337 adetlik satışla Citroen yer aldı. Citroen’in pazar payı %4,21 ve ocak-nisan dönemi satış rakamı 17.307’dir.

20 markanın oluşturduğu listenin diğer markaları:

  • 11 – BMW – 3.546 adet satış, %3,37 pazar payı
  • 12 – TOGG – 3.537 adet satış, %3,36 pazar payı
  • 13 – Skoda – 3.489 adet satış, %3,31 pazar payı
  • 14 – Mercedes – 3.321 adet satış, %3,15 pazar payı
  • 15 – Chery – 3.010 adet satış, %2,86 pazar payı
  • 16 – Audi – 2.241 adet satış, %2,13 pazar payı
  • 17 – Kia – 2.152 adet satış, %2,4 pazar payı
  • 18 – Dacia – 1.978 adet satış, %1,88 pazar payı
  • 19 – KG Mobility – 1.353 adet satış, %1,28 pazar payı
  • 20 – Cupra – 1.211 adet satış, %1,15 pazar payı


Related Posts

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türk Telekom’un imtiyaz sözleşmesi 25 yıl uzatılıyor

Bakan Uraloğlu açıkladı: Türk Telekom’un imtiyaz sözleşmesi 25 yıl uzatılıyor

Merkez Bankası döviz rezervleri son üç ayın en yüksek seviyesine ulaştı

Merkez Bankası döviz rezervleri son üç ayın en yüksek seviyesine ulaştı ve geçen haftaya göre yaklaşık 9 milyar dolar artış gösterdi. Toplam rezervlerde ise artış yaklaşık 10 milyon dolara ulaştı.

Merkez Bankası rezervleri 79 milyar 786 milyon dolar oldu

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) döviz rezervleri 4 temmuz ile biten haftada 79 milyar 786 milyon dolar oldu.

ING araştırdı, birikimi nereye koyduklarını buldu!

2011 yılından bu yana “Türkiye Tasarruf Eğilimleri Araştırması”nı yapan ING Türkiye yeni bir araştırmayı tamamladı. Araştırma ile finansal sağlığa katkı sunmayı hedefleyen İNG, NielsenIQ iş birliğiyle yenilediği araştırmanın 2025 yılı birinci çeyrek …

Mazot zammına tepki gösteren çiftçi: “Kendileri lüks içinde yaşıyor, vatandaş da işte böyle eziliyor”

Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde, mazota gelen 1 lira 15 kuruş zamma vatandaşlar tepki gösterdi. Çiftçilik yapan bir vatandaş, “Çiftçi bitti, köylü bitti, esnaf, herkes bitti. Mazot ucuz olmazsa hayat düzelmez ki. Her şey mazottan geliyor iğne ipliğe her şeye zam. Kendileri lüks içinde yaşıyor, vatandaş da işte böyle eziliyor” diye konuştu.

Tüketiciyi yanıltan tanıtımlar için 141 milyon lira ceza!

Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu, bu yılın ilk 6 ayında, tanıtımlardaki aldatıcılık, bilgi eksikliğinin istismar edilmesi, ekonomik çıkarların etkilenmesi gibi kusurlar nedeniyle 141 milyon 123 bin 32 lira idari para cezası uyguladı.